מלך סעודיה תרם 110 מיליון דולר למלחמה בטרור העולמי

ישראל פרייא | צילום: מתוך ויקיפדיה 1 Comment on מלך סעודיה תרם 110 מיליון דולר למלחמה בטרור העולמי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בוועידת הפסגה 20-G המקיימת בימים אלו, קרא מלך סעודיה "לפטור את העולם מהרוע במאבק נגד טרור" ואף הציע להקים ארגון בחסות האו"ם למאבק בטרור. על פי דיווחים במקורות ערביים, המלך תרם כבר 110,000,000 $ עבור מטרה זו. הוא קרא למדינות אחרות לתרום למרכז, שישמש כמרכז מודיעין בינלאומי למידע ומחקר בטרור.

הועידה שנערכת בעיר החוף הטורקית של אנטליה נועדה להתמקד בשיתוף פעולה כלכלי בינלאומית, אבל אירועי הטרור בפריז הפכו להיות הנושא המרכזי בדיוניה. גם נושא הפליטים עמד במרכז עיסוקם של מנהיגי העולם.

"אין ספק כי טיפול בבעיה באופן קיצוני מחייב מציאת פתרון של שלום למשבר הסורי ואני עומד על ידי זכותו של העם הסורי לחיות בכבוד במולדתם", אמר המלך סלמאן, על פי אל-ערביה, "הסבל של העם הזה הוחמר על ידי חוסר המעש של הקהילה הבינלאומית למצוא פתרון".

סעודיה נחשבת לבת בריתה של ארה"ב, והיא מובילה, מאינטרסים שלה, מדיניות המתנגדת לאיראן, אסאד והכוחות הקיצוניים במזרח התיכון.

ובתוך כך, היום פורסם כי סעודיה קונה מארה"ב נשק בהיקף של מיליארד ומאתיים מיליון דולר,ובין היתר, כוללת רשימת הקניות אלפי פצצות מסוגים שונים, מתוחכמים ויקרים.

החימוש מיועד לחיל האוויר הסעודי שעסוק בפעילות שוטפת נגד טרור . באחרונה הסכימה ארה"ב  למכור לסעודיה מטוסי F-15 עם מערכות מתקדמות כולל מכ"מ AESA וכן לשדרג את אלו הקיימים, וכן ספינות מלחמה חדשות מסוג LCS, במה שהוסבר כחלק מניסיון של ארה"ב לחזק את בנות בריתה מול ההיחלשות של המדיניות שלה, וההסכמים עם האיראנים.



1 תגובות

מיין תגובות